Ioga suau i txi-kung per a gent gran

Mai no és tard per cuidar-se. Mai no és tard per fer ioga!

Molts problemes associats a l’edat són a causa d’una manca d’exercici o una respiració inadequada. Amb el transcurs dels anys, les limitacions de moviment van apareixent i és vital fer exercici per obtenir més energia, tant física com mental.

La pràctica del ioga (adaptant les postures) i el txi-kung ajuda la gent més gran a mantenir el seu cos més sa, més flexible i àgil, i la seva ment més desperta.

Algunes de les raons a tenir en compte per decidir exercitar el cos són: la flexibilitat que s’adquireix, que contraresta la manca de moviment amb què es troba molta gent quan es fa gran. El treball de l’equilibri resulta imprescindible per evitar caigudes que poden tenir conseqüències importants enedats avançades. I una ment desperta és vital per frenar la pèrdua de la memòria.

Els exercicis de respiració també són molt importants perquè oxigenen l’organisme i li aporten energia, a més d’oferir la possibilitat d’aprendre a controlar l’estat d’activació. Una bona respiració també estimula la circulació i ajuda a prevenir malalties respiratòries.

Amb les classes de Risum tindràs més energia, un millor estat físic i una actitud més positiva davant la vida.

Consells importants:

No excedeixis mai les teves capacitats.

Informa sempre el teu metge de l’activitat que fas.

Informa el teu professor del teu estat de salut portant un informe mèdic sempre que sigui possible.

 

 

“No et rendeixis que la vida és això: continuar el viatge, perseguir els teus somnis, destravar el temps, apartar la runa i destapar el cel”.

(Mario Benedetti)

 

Programa RISUM:

Classes de 60 minuts (a raó d’una o dues a la setmana) en què es treballen indistintament postures de ioga adaptades (oferint diferents possibilitats i elements de suport), exercicis de txi-kung i estiraments.

Pots accedir a l'agenda per veure les classes que s'ofereixen actualment a aquest col·lectiu.

Si sou una associació o similar, contacteu amb nosaltres per a obtenir un pressupost.