Marxa nòrdica

La marxa nòrdica o nordic walking és una activitat física basada en l’ús d’uns bastons concrets que s’afegeixen a la manera natural de caminar. És una activitat segura i eficaç perquè treballa el cos de forma equilibrada i simètrica, i millora el benestar físic i emocional de qui la practica.

Els bastons que s’utilitzen faciliten l’impuls del cos endavant, i també faciliten la integració del tronc i dels braços a la part inferior del cos. Aquesta integració es produeix respectant l’alineació correcta del cos al caminar.

És molt important una tècnica correcta per obtenir els beneficis que es deriven de la pràctica. Per aquesta raó és recomanable aprendre la tècnica de la mà d’un professional especialitzat en aquesta disciplina.

 

Podem practicar-la a qualsevol edat, des de la infantesa fins a la tercera edat, ja que és adaptable a les característiques individuals de cada persona. La pràctica també s’adapta als objectius personals, es pot practicar per fer salut (promovent hàbits de vida saludables o com a suport al tractament de diferents patologies), com a mètode de fitnes (per millorar la condició física) o per millorar el rendiment esportiu.

Són múltiples els beneficis que s’obtenen amb una pràctica regular i ben feta:

   Incrementa la capacitat cardiopulmonar.

 Augmenta el consum de calories fins a un 45% respecte a caminar sense bastons.

 Allibera tensió de coll i espatlles.

 Afavoreix la prevenció del dolor d’esquena, l'osteoporosi, les malalties del cor o l’asma.

 Millora els símptomes de pacients amb fibromiàlgia, dolor lumbar, càncer, diabetis, artritis, cardiopaties, Parkinson i malalties respiratòries, entre d’altres.

 Està indicada per prevenir i/o controlar el limfoedema derivat del càncer de mama.

 Pot contribuir a reforçar el sistema immunitari.

 Millora l’estat psicosocial de pacients amb depressió o estrès.

 Millora la capacitat funcional i la qualitat de vida.

 Millora la mobilitat de les articulacions.

 Ajuda en la reeducació postural.

 Genera sensació de benestar.

Per obtenir més informació sobre la marxa nòrdica podeu consultar els estudis científics realitzats fins ara. Els trobareu en l'enllaç següent: INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA RELATIVA AL NORDIC WALKING.

A RISUM, per a ensenyar la tècnica, utilitzem el mètode de les 10 passes de la INWA (Federació Internacional de Nordic Walking).

Aquesta tècnica, que garanteix una bona alineació articular,  es basa en una postura correcta, en un patró de marxa correcte i en l’ús correcte dels bastons.

 

 


“Se sap més del camí per haver-hi passat que per totes les conjectures i descripcions del món”.

(William Hazlitt)