Les errades més comuns quan fem... Paschimottanasana

03/04/2020

En aquesta important postura de ioga, un potent doblegament endavant, és molt important la postura de "sortida".
És important prendre's el temps necessari i preparar-se bé per a no fer aquestes errades.

 

Errors:

1. mantenir els peus separats i relaxats fent que les cames quedin mal alineades.
2. flexionar els cos a nivell de la columna vertebral (en lloc des dels malucs) provocant una excessiva compressió dels discs intervertebrals.
3. intentar baixar el cap en direcció els genolls en lloc de mantenir-lo alineat amb la columna.

 

 

Al practicar la postura sovint es posa tota l’atenció en intentar arribar amb les mans el més lluny possible. En aquest cas, si hi ha poca amplitud de moviment degut a que els músculs isquio tibials (part de darrere de les cuixes) son curts, s’acostuma buscar el moviment amb la flexió de la columna vertebral. Això provoca una excessiva compressió dels discs intervertebrals.

El consell és practicar Paschimottasana amb l’esquena dreta per dos motius principalment:

1.      Intentarem així estimular el moviment d’anteversió de la pelvis (flexió dels malucs) i, per tant, estirar els isquio tibials que, com hem dit, son els principals limitadors de l’amplitud de moviment en aquesta postura.

2.      Protegir els discs intervertebrals de la columna lumbar.

Iniciarem la postura amb l’anteversió pèlvica mantenint la columna dreta fins a trobar el límit tensional dels músculs isquio tibials. Ens mantenim aquí diverses respiracions permetent que aquests músculs augmentin la seva longitud. És llavors quan podem, però no necessàriament, incorporar una suau flexió de la columna sense la intenció d’arribar més lluny, només buscant un suau estirament de la musculatura de l’esquena. Recomanem l’ús d’elements de suport com un cinturó o una manta.