La respiració abdominal

05/12/2018

L'ésser humà comença la seva existència amb una primera inspiració i l'acaba amb una expiració. En la respiració està la clau de la vida. En la pràctica del yoga el treball de la respiració és una base molt important.

 

La respiració és el suport fisiològic i energètic pel nostre cos i la nostra ment.

El primer objectiu dins la pràctica del ioga és recuperar la respiració harmoniosa, natural i lliure que sovint es veu deteriorada per bloquejos de l'aparell respiratori deguts, normalment, perquè acumulem tensions físiques, emocions negatives o pensaments descontrolats.

Els ioguis varen estudiar a fons el procés respiratori i van desenvolupar unes pràctiques respiratòries que permeten treure el màxim profit a aquesta funció vital. El primer pas per entendre com respiresés adoptar una actitud d'espectador, ser un observador passiu de la teva respiració.

La respiració innata per naturalesa de l'èsser humà és l'abdominal. Si observem un nadó quan dorm, tindrem el millor exemple de respiració abdominal: veurem que quan inspira l'abdomen puja i, a l'expirar, l'abdomen baixa. El pit roman passiu, sense participar. La respiració flueix fàcilment com les onades del mar.

 

 

 

Els efectes beneficiosos de la respiració abdominal són múltiples:

  • No requereix esforç ni desgast d'energia, al contrari, l'augmenta.
  • Ventila bé la base dels pulmons.
  • Amb el diafragma es fa un "massatge" a les vísceres abdominals i estimula el seu funcionament.
  • Dissol la tensió i angoixa que s'acumulen en el plexe solar (boca de l'estòmac).
  • Té repercussió tant en el cos com en la ment, generant un estat de relaxació, benestar,vitalitat i equilibri.

 

"Segons la qualitat de la nostra respiració serà la qualitat de la nostra vida".