07/10/2018

La importància de les mans

Tant en el ioga com en la marxa nòrdica hem de tenir cura de la bona alineació del cos perquè la pràctica ens sigui beneficiosa. És un treball d'auto observació de cada part del nostre cos.

 

En les asanas o postures que necessitem les mans com a punt de suport com, per exemple, fent  Adho Mukha Svanasana (la "V invertida" o "Gos cap per avall") és molt important la col·locació correcta de les mans perquè una part del pes del cos hi recau al cim.
Si no activem els dits el pes l'estarem portant a un sol punt de la mà, a la part externa del palmell en la zona més propera al canell i aquesta articulació patirà.

Per fer-ho correctament i distribuir uniformement el pes corporal s'ha de presionar amb les 4 vores externes dels palmells, especialment la base del dit índex. Presionar fermament amb el palpís dels dits com si es volgués anar cap al centre de la mà farà que el pes estigui ben repartit i l'articulació del canell protegida.

 

 

Un error molt comú quan agafem el bastó de marxa nòrdica és la desalineació del canell. Una pràctica continuada en una mala posició comporta risc de lesió, de la mateixa manera que podem patir una lesió amb un ús inadequat del teclat o el ratolí de l'ordinador.
L'alineació del canell sempre ha de ser neutra, de manera que mà, canell i avantbraç estiguin en la mateixa línia.
La foto superior esquerre mostra un "vici" que s'adquireix quan es vol sentir més l'esforç al plantar el bastó a terra.
El gest de la imatge superior dreta mostra una hiperflexió del canell que es produeix normalment quan només s'agafa el bastó amb els dits polze i índex. Un ús continuat en aquesta posició podria comportar problemes de tendinitis en aquesta zona.
Hem de recordar que en el patró natural de la marxa els canells romanen sempre en posició neutra. Per tant, sense alterar aquesta normalitat hem d'agafar el bastó mantenint mà, canell i avantbraç perfectament alineats.