Beneficis del nordic walking per a la gent gran

02/08/2017

Acaba de sortir publicada una revisió sistemàtica dels estudis fets fins ara sobre els efectes beneficiosos de la marxa nòrdica entre la població de gent gran.

La revisió sistemàtica i meta-anàlisi (estudi dels estudis fets fins el moment amb anàlisi estadístic dels resultats) es basa en els resultats de 15 estudis fets. En ells participaven persones entre els 60 i els 92 anys.

Comparat amb un grup sedentari, els participants que varen practicar marxa nòrdica van millorar els següents paràmetres:

  • l'equilibri dinàmic i funcional.
  • la força muscular de cames i braços.
  • la capacitat aeròbica.
  • la funció cardiovascular.
  • la composició corporal i el perfil lipídic.

Els autors conclouen que el nordic walking o marxa nòrdica és idoni per a prescriure a adults grans amb la finalitat de millorar la funció cardiovascular, la força muscular, l'equilibri i la qualitat de vida ja que és un exercici físic aeròbic segur i accesible.

Referència: Bullo V, Gobbo S, Vendramin B, Duregon F, Cugusi L, Di Blasio A, Bocalini DS, Zaccaria M, Bergamin M, Ermolao A. Nordic Walking can be incorporated in the exercise prescription to increase aerobic capacity, strength and quality of life for elderly: a systematic review and meta-analysis. Rejuvenation Res. 2017 Jul 29. doi: 10.1089/rej.2017.1921.

Si voleu veure més estudis realitzats relatius als efectes de la marxa nòrdica en gent gran aneu al blog de la companya Cristina González Castro de 4 Trebol (Bilbao).